Protein Tozu Nasıl Kullanılmalıdır?

whey protein
Whey protein oncelikle bir sporcu takviyesidir.Protein Tozu mu Yoksa Normal Beslenme mi ? yazimdada bahsettigim gibi protein tozlarinin bir kac turu vardir.Sporcular tarafindan en cok tercih edileni ise whey proteindir.Whey protein icerdigi amino asit sayesin mevcut olan kasi korumakla birlikte kas insaa etmenizede yardimci olur.

Whey protein kana en hizli karisan protein turudur.Bu yuzden sporcular en cok whey proteini tercih ederler.Tamamen dogal peynir alti suyundan uretilirler.Yan etkisi oldugu da soylenemez.Whey proteinin cesitli kullanim zamanlari vardir.Birazda bunlardan bahsedelim.

Sabah Kalkar Kalkmaz:

Bunun nedeni insan vucudu uykudayken buyume hormonlari salgilanir.Ve vucut onarilir ve gelisir.Bunlari yapabilmek icinde vucudumuzdaki besin depolarini kullanir.Bu yuzden sabah kalkildiginda vucut besin ihtiyaci duyar.Sabah kahvaltisi da bu yuzden vazgecilmez ogunumuz olmasi gerekir.Fakat kahvaltida yenen besinlerin kana karismasi uzun surecegi icin kalkar kalkmaz 1 olcek whey protein tuketilmelidir.Protein tozu daha hizli kana karisacagi icin vucudunuzun isteklerini cabuk yanitlamis olacaksiniz.Boylece kas kaybi yasamayacaksiniz.

Antrenmandan Önce: 

Antrenmandan yaklasin 1 saat once protein tozu kullanilmali.Bunun nedeni ise antrenman suresince vucudumuz besin depolarini tuketecektir.Biz ise antrenmanda kas kaybini minimum seviye tutmak icin oncesinde depoyu fullemeliyiz.

Antrenmandan Sonra:

Antrenmanda harcana eforla birlikte kaslarimiz besin depolarimizi tuketmis olur.Vucut uzun sure bu ihtiyaci gideremesse buyuk bir kas kaybina ugrar.Bu yuzden antrenmandan hemen sonra protein tozu kullanilmalidir.

Protein tozu hakkinda fazla bilgi icin | Protein Tozu mu Yoksa Normal Beslenme mi ?
İlgili Aramalar:whey protein,protein kullanimi,supplement kullanimi,supplement programi,whey kullanimi,nutrition kullanimi,sporcu gdalari,sporcu takviyesi,protein tozu ne zaman kullanilir,optimum whey

10 yorum

Proteion tozu, Spor yaparken kullanılması en doğrusudur. Herhangi bir kötülüğü yoktur. Vucütta şişirme yapmaz, Örneğin; öğle yemeğinde et yiyemediniz onun yerine protein tozu içeceksiniz. Bu toz et'in vitaminlerini veriyor yani o şekilde. Ayrıca bu olayı fazla yapmanızı önermem sadece acil anlarda diyelim. Yazınızda eksikler var Fakat Spor bloglarına göre Çok iyisiniz, Başarılar :) Daha iyi olacağınıza inanıyorum.

Katkilarindan dolayi tesekkur ederim.Eksiklikleride tamamlicam zamanla.

Antrenmandan önce mi sonra mı bir türlü karar veremiyorum.Bazı protein tozlarından bcaa amino asit yoğunluğu fazla diye en az yarım saat önce alınmalıdır falan şeklinde yorumlar yapılıyor.Bazıları antrenmanda bile tüketilebiliyor. www.supplementler.com 'dan bir adet protein tozu bir adet creatin bir adet de bcaa aldım, bu yazı bana biraz yardımcı oldu teşekkür ederim ama hala tam olarak kullanımı bilmiyorum.

Yukaridaki bilgiler whey protein icin gecerlidir.Benim onerim whey proteini idman sonrasi ilk 15 ile 30 dakika arasinda kullanmandir.Daha etkili olacaktir.

Çok önemli bi sorum olacak 15 yaşındayım boyum 175 karate box gbi dövüş dallarında profesyonelim ama bodye başlasam ağır kaldırsam boyum uzamaya devam edermi

Boyunuzun uzamasını etkilemeyecektir.Bu konuyla ilgili yadığım yaıyı okumanızı tavsiye ederim.

Fitness Boy Kısaltır mı ?
http://www.fitnessdestek.net/2014/07/fitness-boy-ksaltr-m.html

Protein spora başladıktan ne kadar sonra içilmeli mesela kaç ay sonra proteine başlanmalı erken başlasak zararı olur mu

Vücudumuz sıradan bir günde bile proteine ihtiyaç duyar ve bizler bu ihtiyacı yemeklerle gideriririz.Bu ihtiyacı protein tozuylada giderebilirsin.Önemli olan miktarı.Erken başlamanın bir zararı olmaz.

whey premium aldım ben nasıl kullanmalıyım karar veremedim. antremandan 1 saat önce ve hemen sonramı yada sabah kalktıktan sonra ve antreman sonrasımı 1 aydır spor yapıyorum kg 76 boy. 1,85 yaş 30

Merhaba..fitness a yeni başladım ama ben sadece bacak larimi geliştirmek istiyorum ust tarafim geniş ama bacaklarım çok zayif bunun için hangi hareketleri yapmak gerekiyor

Anonim olarak yorum yapabilirsiniz.
EmoticonEmoticon