Fitness Şampiyonu İsacan AKHAN 'la Röportaj

Fitness Şampiyonu İsacan AKHAN 'la Röportaj

Fitness ile tanışma öykünü anlatır mısın?

-Spora 8 yaşında sokak basketbolu ile başladım. Bu tutkum 16 yaşına kadar devam etti. Basketbolu meslek edinmek için İstanbul’a geldim. 2. Lig takımlarından olan Yeşilyurt Sport Kulübü’nde hem genç hem de A takım oyuncusu olarak kariyerime başladım.
3 yıl süren profesyonel basketbol kariyerim, ağır antrenmanlar sonucu dizimin sakatlanmasıyla sona erdi. Fizik tedavilerden sonuç alamayınca, doktorlar tek çarenin ameliyat olduğunu söyledi. Ameliyat olmayı reddettim, kendi araştırmalarımla kuvvet egzersizleri yaparak sakatlığımı tamamen iyileştirmeyi başardım. Bu sırada vücut geliştirme yarışmasına katılacak kadar iddialı bir forma ulaştım, kariyerimi bu alanda yönlendirmeye karar verdim.

Fitnessda profesyonelleşmeni neler ve kimler etkiledi?

-Fitness’a ağırlık verdiğim sene Haliç Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Antrenörlük bölümünü kazandım. Bir fitness profesyoneli olabilmek için vücut geliştirme ve fitness ihtisas sınıfını seçtim. Okul harici kendimi hep daha fazla geliştirebilmek için çok okuyup, çok araştırıp, elimden geldiğince eğitimlere katılmaya çalıştım. Hâlâ araştırmaya devam ediyorum. Çünkü Fitness sektörü her geçen gün kendini güncelliyor ve sürekli yeni bilgiler öğrenme ihtiyacı oluyor. Kimse bu işte “oldum” dememeli. Öğrenmeye aç olursak, globalleşen bu sektörde Türkiye’yi çok farklı yere taşıyabiliriz. Üniversiteden sınıf arkadaşım ve aynı zamanda Türkiye’de Street Workout Sporunu yaygınlaştıran ve bu sporda en iyiler arasında olan İsmail Berk Çavuşoğlu’na çok şey borçluyum. Berk’in üniversite 1. sınıftan itibaren Türkiye Vücut Geliştirme ve Fitness Federasyonu’nun düzenlediği yarışmalara katılıp hep derece yapması dikkatimi çekti. Üniversite 4. sınıfa kadar yarışma düşüncem hiç olmadı fakat Berk beni yarışmaya katılma konusunda ikna etti. Beraber 2014 Nisan Ayında Zonguldak’ta düzenlenen yarışmalara katıldık. İlk yarışmamda Türkiye Atletik Fizik 2.si oldum ve bu işte çok iyi yerlere gelebileceğime inandım. Antrenmanlarıma ve beslenme düzenimi hiç bozmadan, Eylül ayında gerçekleştirilen, Dünya Şampiyonası seçmelerinde Türkiye Atletik Fizik 1.si oldum. Şimdiki hedef tabi ki Dünya Şampiyonluğu. Bana inandığı ve beni yarışmalara teşvik ettiği için İsmail Berk Çavuşoğlu’na çok teşekkür ederim.
Fitness Şampiyonu İsacan AKHAN 'la Röportaj 2

Beslenme programından biraz bahseder misin?

-Kendine atletik fizik sporcusuyum diyen biri, yılın her dönemi formda olmalı. Sıkça duyduğumuz ‘’bulk’’ denilen döneme girmiyorum. Çünkü bulk dönemi vücudun sadece yağlanmasıdır. Kas ve yağ birbirinden ayrı yapılardır. Vücut yağ oranını arttırarak kas inşa etmeyi düşünenler yalnızca yağ kazanacaklardır. Kas inşa etmek isteyenler antrenmanlarına gerekli özeni gösterirlerse, karbonhidrat, protein, yağ ihtiyaçlarını yeterli miktarlarda alırlarsa istedikleri kaslı ve sıkı vücuda sahip olabilirler. Ben de kendi vücudumun ihtiyacı kadar kalori almaya özen gösteriyorum. Fazla kalori alırsam yağlanacağımı biliyorum. O yüzden beslenmenin abartılmamasını düşünüyorum.

Çalışmayı en çok sevdiğin kas grubu hangisi? Neden?

-Genetik olarak vücudumda en iyi olduğunu düşündüğüm iki bölge sırt ve arko kol. Bu yüzden çalışmayı en çok sevdiğim kas grubu bunlar. Fakat kendimizi geliştirebilmemiz için iyi olduğumuz kas gruplarından ziyade güçsüz ve geri kalmış grupları çalıştırmalıyız.
Fitness Şampiyonu İsacan AKHAN 'la Röportaj 3

Kendini nasil motive ediyorsun?

-Benim en büyük motivasyon kaynağım kupa ve madalyalarım. Evimin en özel yerinde duruyorlar ve yanlarına başka madalyalar getirmeyi umarak her gün daha fazla çalışmam gerektiğini hatırlıyorum.

Spor salonunda dinlediğin sarki listendeki en beğendiğin 3 şarkı hangileri?

-Genellikle ''Nu Metal'' dinliyorum. Dünya çapında bana göre en iyi olduğunu düşündüğüm ''Static-X, SlipkNot, Korn, Disturbed, System Of A Down'' gruplarının albumlerini playlist'imde en üst sırada tutarım. En beğendiğim 3 şarkı;

SlipkNot: Before i forget
Static-X: I'm the one
System Of A Down: B.Y.O.B


Röportajimiz burada sona erdi.Bizleri kirmayim sorularimiza cevap verdiginiz icin tekrar tesekkur ederim.Sampiyona asagidaki adreslerden ulasabilirsiniz.

Website: www.isacanakhan.com
Instagram: www.instagram.com/isacanakhan
Mail: isacanakhan@gmail.com

Anonim olarak yorum yapabilirsiniz.
EmoticonEmoticon